|
Personalesikkerhed
|
Medicinsk rengøring udgør en øget risiko for rengøringsmidler. Under rengøring
kan medarbejderne støde på ubehagelige bakterier og biologiske væsker; det er
garanteret, at de vil være i medicinsk rengøring.
Rengøringspersonale, der arbejder i medicinske institutioner, udsættes for mere
skadelige patogener end den gennemsnitlige person. Det er bydende nødvendigt, at
medarbejdere, der kommer ind i dette miljø, er ordentligt uddannet til at
beskytte sig selv og minimere risikoen for at få sygdommen. Personligt
beskyttelsesudstyr, såsom nitrilhandsker eller nitrilhandsker, er blandt
de vigtigste værktøjer for teknikere.
Hvis du indgår en kontrakt med en medicinsk institution, skal dit personale være
godt forberedt på de risici, der er forbundet med blodbårne patogener og andre
sygdomme, som de kan støde på i deres daglige arbejde.
I modsætning til teknikere, der arbejder i andre typer faciliteter, skal
hospitalsrensere følge præcise regler baseret på oplysninger modtaget fra
Centers for Disease Control. Disse organisationer investerer mange ressourcer i
at studere, hvordan man bedst kan begrænse sygdomsoverførsel og sikre
sundhedsarbejdernes sikkerhed. Der er også regler for Arbejdsmiljøadministration
vedrørende eksponering for blodbårne patogener.
Disse regler kan kræve ændringer i dine rengøringsprocesser og køb af
specialudstyr. For eksempel kan en støvsuger med et snavset filter udsende
virale og bakterielle patogener i luften, hvilket øger risikoen for infektion
for rengøringsmidler, patienter og sundhedspersonale. En medicinsk facilitet kan
begrænse dit medarbejders adgang til forskellige dele af bygningen eller kræve,
at du bruger bestemt udstyr. |
Patientfortrolighed
|
Health Insurance Mobility and Accountability Act er en landsdækkende lov, der
kræver strenge privatlivsbegrænsninger i den medicinske industri. Selv om
kontraktrensere ikke specifikt er forpligtet til at overholde disse regler,
forventer de fleste private klinikker, at deres entreprenører forstår (og
muligvis følger) patienternes privatlivslovgivning.
Medicinske fagfolk er meget mere involveret i dit medarbejders daglige liv. Dit
personale kan være begrænset fra at få adgang til visse områder uden opsyn eller
forpligtet til at gennemgå strengere baggrundskontrol end for en
rengøringstekniker, en virksomhed med lavere risiko.
Med dine nuværende kunder er dit hovedmål sandsynligvis bare at fjerne snavs og
rydde op i rummet. Medicinsk rengøring er meget mere kompliceret. Den
gennemsnitlige hospitalspatient har et meget svagere immunsystem end den
gennemsnitlige person. Dette betyder, at desinfektion eller
desinfektionsproblemer kan have alvorlige konsekvenser for patienterne.
Teknikere bør forstå, at de overflader, de renser, kan være dækket af farlige
infektiøse patogener.
I en kontorbygning kan dine teknikere ikke desinficere hvert dørhåndtag i
bygningen under enhver vedligeholdelse. De fokuserer på toiletter, offentlige
steder og steder med tung trafik. Disse typer etiketter er ikke sikre i
medicinske omgivelser. For at forhindre spredning af bakterier skal dine
specialister desinficere enhver overflade, der kan indeholde infektiøse
bakterier og vira. |
|
|
|