Personalesikkerhed
  Nye teknologier
  Pleje af værktøjer
  Moderne Mopper
  Grøn rengøring
  Mold kontrol
  Kontakt



Personalesikkerhed

Medicinsk rengøring udgør en øget risiko for rengøringsmidler. Under rengøring kan medarbejderne støde på ubehagelige bakterier og biologiske væsker; det er garanteret, at de vil være i medicinsk rengøring.

Rengøringspersonale, der arbejder i medicinske institutioner, udsættes for mere skadelige patogener end den gennemsnitlige person. Det er bydende nødvendigt, at medarbejdere, der kommer ind i dette miljø, er ordentligt uddannet til at beskytte sig selv og minimere risikoen for at få sygdommen. Personligt beskyttelsesudstyr, såsom nitrilhandsker eller nitrilhandsker, er blandt de vigtigste værktøjer for teknikere.

Hvis du indgår en kontrakt med en medicinsk institution, skal dit personale være godt forberedt på de risici, der er forbundet med blodbårne patogener og andre sygdomme, som de kan støde på i deres daglige arbejde.

I modsætning til teknikere, der arbejder i andre typer faciliteter, skal hospitalsrensere følge præcise regler baseret på oplysninger modtaget fra Centers for Disease Control. Disse organisationer investerer mange ressourcer i at studere, hvordan man bedst kan begrænse sygdomsoverførsel og sikre sundhedsarbejdernes sikkerhed. Der er også regler for Arbejdsmiljøadministration vedrørende eksponering for blodbårne patogener.

Disse regler kan kræve ændringer i dine rengøringsprocesser og køb af specialudstyr. For eksempel kan en støvsuger med et snavset filter udsende virale og bakterielle patogener i luften, hvilket øger risikoen for infektion for rengøringsmidler, patienter og sundhedspersonale. En medicinsk facilitet kan begrænse dit medarbejders adgang til forskellige dele af bygningen eller kræve, at du bruger bestemt udstyr.

Patientfortrolighed

Health Insurance Mobility and Accountability Act er en landsdækkende lov, der kræver strenge privatlivsbegrænsninger i den medicinske industri. Selv om kontraktrensere ikke specifikt er forpligtet til at overholde disse regler, forventer de fleste private klinikker, at deres entreprenører forstår (og muligvis følger) patienternes privatlivslovgivning.

Medicinske fagfolk er meget mere involveret i dit medarbejders daglige liv. Dit personale kan være begrænset fra at få adgang til visse områder uden opsyn eller forpligtet til at gennemgå strengere baggrundskontrol end for en rengøringstekniker, en virksomhed med lavere risiko.

Med dine nuværende kunder er dit hovedmål sandsynligvis bare at fjerne snavs og rydde op i rummet. Medicinsk rengøring er meget mere kompliceret. Den gennemsnitlige hospitalspatient har et meget svagere immunsystem end den gennemsnitlige person. Dette betyder, at desinfektion eller desinfektionsproblemer kan have alvorlige konsekvenser for patienterne. Teknikere bør forstå, at de overflader, de renser, kan være dækket af farlige infektiøse patogener.

I en kontorbygning kan dine teknikere ikke desinficere hvert dørhåndtag i bygningen under enhver vedligeholdelse. De fokuserer på toiletter, offentlige steder og steder med tung trafik. Disse typer etiketter er ikke sikre i medicinske omgivelser. For at forhindre spredning af bakterier skal dine specialister desinficere enhver overflade, der kan indeholde infektiøse bakterier og vira.